.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز پرداخت تسهیلات 200 میلیارد تومانی به باغداران خسارت‌دیده مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پرداخت خسارت باغات استان در قالب تسهیلات خبر داد و گفت: تسهیلات 200 میلیارد تومانی برای خسارت‌دیدگان سرمای اخیر باغات مازندران به سازمان جهاد کشاورزی استان ابلاغ شده است.

به گزارش شمال نیوز:دلاور حیدرپور با اشاره به پرداخت تسهیلات به باغداران خسارت‌دیده مازندران، اظهار کرد: این مقدار به همه خسارت‌دیدگان باغات استان تعلق خواهد گرفت. 

وی افزود: بسته به سطح باغ و خسارتی که وارد شده، مبلغ پرداختی به باغداران تعیین خواهد شد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: تا به الان بخشی از خسارت‌های باغات استان به باغداران پرداخت شده است که در نظر داریم با پرداخت این تسهیلات بخش دیگری از خسارت باغداران را جبران کنیم. 

حیدرپور در پاسخ به اینکه آیا ایجاد باغ در مازندران صرفه اقتصادی دارد، خاطرنشان کرد: ایجاد باغ صرفه اقتصادی دارد اما تغییر کاربری اراضی شالیزاری به باغی را نه تنها توصیه نمی‌کنیم بلکه حمایتی نیز از این موضوع نخواهیم کرد. 

وی اراضی شیب‌دار را مکانی مناسب برای ایجاد باغ دانست و گفت: برای این مهم حمایت‌های مالی و تسهیلاتی در نظر گرفته‌ایم و توصیه می‌کنیم کشاورزان به کشت شالیزاری اقدام کنند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه مازندران محدودیت منابع آبی برای برنج ندارد، اظهار کرد: خیلی از باغ‌های استان قبلا دشت کشت شالی بود و الان نیز قابلیت بازگشت به اراضی شالیزاری را دارند. 

حیدرپور تاکید کرد: با بهره‌وری مناسب آب، می‌توان در مصرف آن 30 درصد صرفه‌جویی داشت. 

وی در مورد چاه‌های آب در مازندران گفت: 86 هزار حلقه چاه آب در استان وجو دارد که عمدتا سطحی هستند. 

حیدرپور افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی در شرق استان، ایجاد چاه‌های عمیق را توصیه نمی‌کنیم، کشاورزان باید استفاده درست از منابع آبی داشته باشند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: از 86 هزار حلقه چاه به صور دائم برداشت نمی‌شود که بخواهد منابع آبی استان را تهدید کند. 

حیدرپور در واکنش به اعلام این موضوع که مرکز آمار ایران مقدار اراضی شالیزاری مازندران را 140 هزار هکتار تخمین زده است، تصریح کرد: اراضی شالیزاری مازندران بیش از 210 هزار هکتار است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، اراضی شالیزاری مازندران بیش از مقدار بیان شده است.

وی تاکید کرد: هر آماری به غیر از این را تایید نمی‌کنیم چون علاوه بر 210 هزار هکتار اراضی ثابت شالیزاری، بیش از 80 هزار هکتار کشت دوم نیز به این مقدار اضافه می‌شود. 

حیدرپور در پایان با بیان اینکه سال 95 یک میلیون و 280 هزار تن شلتوک از اراضی شالیزاری استان برداشت شد، اظهار کرد: بسته به شرایط آب و هوایی مازندران انتظار داریم که این مقدار در سال 96 تکرار شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.009 seconds.